Toen Blok Kaashandel bij Liquidificador aan tafel kwam was de vraagstelling tweeledig; behoud de naam, maar geef het merk een algehele make-over. Proosdij heeft een goed verhaal maar dat kwam nog niet tot uiting in de merkbeleving. De naam Proosdij moest blijven, de kaas is al namelijk een aantal jaar op de markt. Verder was er nog geen concreet idee hoe dit aan te pakken. In overleg met de klant werd besloten tot een complete rebranding van het merk Proosdij.

EEN NIEUWE VERPAKKING VOOR PROOSDIJ
Proosdij Kaas is bedoeld voor de borrelplank en heeft culinaire pretenties, niet zomaar een kaas voor de boterham. Proosdij Kaas is een echte Hollandse kaas, met een uitzonderlijke smaak. Dat vroeg ook om een uitzonderlijk etiket.
VAN MOODBOARD TOT EINDRESULTAAT
Door middel van brainstormsessies en moodboards werd duidelijk welk verhaal er schuilging achter Proosdij en kreeg de kaas stapsgewijs het karaktervolle gezicht dat het verdient: ambachtelijk maar helemaal van nu.
Het proces maakte ook duidelijk wat branding precies inhoud. Door meerdere uitingen te visualiseren, met typografie, beeldmateriaal en een doordachte tone-of-voice, werden de mogelijkheden tastbaar en ging Proosdij echt leven. Inmiddels zijn 3 varianten van Proosdij gerebrand en succesvol gepresenteerd op de Vakbeurs Foodspecialiteiten.
