Algemene voorwaarden
Privacy Policy
© 2019 Liquidificador

+ 100
opdrachtgevers waar we met
veel plezier mee samenwerken
+2.000
afgeronde projecten alleen al
in de afgelopen 4 jaar :-)

CASE: EEN NIEUWE IDENTITEIT VOOR
PROOSDIJ KAAS

Proosdij Kaas is bedoeld voor de borrelplank en heeft culinaire pretenties, niet zomaar een kaas voor de boterham. Proosdij Kaas is een echte Hollandse kaas, met een uitzonderlijke smaak. Dat vroeg ook om een uitzonderlijk etiket.

Toen Blok Kaashandel bij Liquidificador aan tafel kwam was de vraagstelling tweeledig; behoud de naam, maar geef het merk een algehele make-over. Proosdij heeft een goed verhaal maar dat kwam niet tot uiting in de merkbeleving. De naam Proosdij moest blijven, de kaas is al namelijk een aantal jaar op de markt. Verder was er nog geen concreet idee hoe dit aan te pakken. In overleg met de klant werd besloten tot een complete rebranding van het merk Proosdij.

VAN MOODBOARD TOT EINDRESULTAAT

Door middel van brainstormsessies en moodboards werd duidelijk welk verhaal er schuilging achter Proosdij en kreeg
de kaas stapsgewijs het karaktervolle gezicht dat het verdient: ambachtelijk maar helemaal van nu.

Het proces maakte ook duidelijk wat branding precies inhoud. Door meerdere uitingen te visualiseren, met typografie, beeldmateriaal en een doordachte tone-of-voice, werden de mogelijkheden tastbaar en ging Proosdij echt leven. Inmiddels zijn 3 varianten van Proosdij gerebrand en succesvol gepresenteerd op de Vakbeurs Foodspecialiteiten.

Meer zien? Download ons e-book met andere cases

Voordat je besluit om met ons in zee te gaan wil je natuurlijk zeker weten dat je de juiste keuze maakt. Wil je nog  meer cases zien zoals op deze pagina? Bekijk dan ons e-book.

  • De meest recente cases
  • Veel diversiteit aan projecten en klanten
  • Korte, heldere uitleg over vraag en uitvoering van het project
  • Regelmatige update met nieuwe cases
WhatsApp chat